Totaal aantal pageviews

24 juni, 2014

Pruimentijd, snot en pijpestelen

Uit de lucht is het er in bakken uitgevallen gisteren, in de kop zit het vooralsnog pottoe. Slijmen. Sinussen vol slijm. Ik mag enkel hopen dat het wat vooruit gaat en dat ik weer vrij mag ademen want amai.

Een onweer id zomer is niet normaal. De relatief lage temperaturen ook niet. Op zich stoort het mij niet eens, mocht ik net zo een rotte snotkop hebben ik zou er nog van kunnen genieten. Eigenlijk houd ik wel van 'tropische' stortbuien.
Maar gisteren werd het eigenlijk best ook wel kil en vochtig binnen dus ja 23 juni of niet die voorgevulde stoof tegen de eerste koele herfstavond daar werd de fik in gestoken. Iedereen blij. Poezen konden er van genieten en ons deed het zeker ook geen kwaad.
Ook nu nog steeds bewolkt en frisser dan normaal maar niet meer zo nat. Het zal ook beteren volgens de weerkaart.

Tijger ligt weer voor de deur. Nu zijn twee baasjes er niet altijd meer zijn (hoewel we de oudste wel 's zien afzetten hebben) komen de honden hier wel 's hier hun heil zoeken. Mss valt er wel een stukje brood te scoren of krijgen we wel een koekje zie ik dan vooral in Tijgers' hondenogen. Hij is dat gewoon die koekjes maar toen de toestand hierover wat onzeker werd wilden we hen wat afhouden ter bescherming van onze kleine viervoeterkes, zij zijn niet opgezet met grote beesten op hun terras.

En ja 't is pruimentijd. Het boompje hangt vol vruchtjes. Samson plukt bakjes vol. Vorig jaar hadden we er 14 ofzo maar die zijn allemaal in de buikjes van de Blauwe Eksters beland, dus dit jaar hangt er een netje over, er valt vast nog heel wat anders te scoren dan onze fruitwinkel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten