Totaal aantal pageviews

13 juni, 2013

Flirten en griezelen

We flirtten vandaag met de dertig, dat is behoorlijk zomers en we zijn dat natuurlijk niet meer gewoon.

Het raakt behoorlijk afgezaagd maar er moet mij toch nog even van het hart dat de seizoenen en dus alles wat daarmee te maken heeft qua fauna en flora een beetje de kluts kwijt is. Had ik de voorbije jaren gemerkt dat het vooral maart en oktober griezelen is hier, wel dit jaar zijn ze er al... of pas, geen idee hoe ik dat nu eigenlijk moet plaatsen. En groot man. Brrr. Verdoeme toch. Ik geraak er niet aan gewend, 't zit diep, in elk vezeltje van mijn lijf. Kan er niks aan doen, 't is een fobie. Krijg er slappe benen van en ben nu weer lichtjes paranoia. Van elke beweging die ik ontwaar vanuit een ooghoek, elk kriebeltje, elk stom verloren tomatenkroontje ga ik huiveren. Ik zeg dat niet om te lachen dat ik best wel een gekko of een ander rovertje dat ze wel lust IN huis wil... alleen moeten die dan weer overeen komen met die vierpotige luiaards hierbinnen. Pas op, die vangen dat ook (als ze uitgeslapen zijn) maar de muren laat staan het plafond heb ik hen nog niet zien oplopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten