Totaal aantal pageviews

28 april, 2013

50. Weer Spam

Spam

Ik moet ze niet uw pannen, potten en lookgerechten. Hou er vooral rekening mee dat ik uw spul per definitie zelfs zal boycotten.
Velen zullen dit bericht niet eens onder ogen krijgen laat staan dat ze begrijpen wat er staat want de rommel komt van over de hele wereld, in 't Engels maar ook cyrillisch en Chinees schrift passeert de revue. Grrr.

Weer

Koud man. Zeer helder en zonnig maar koud. In de zon uit de wind mss wel lekkertjes maar hierboven in het tochtgat van de Alentejo: koud. 14° tot 17° zeggen ze maar dat is dus buiten de schrale veranderlijke wind gerekend.
Goed nieuws is dat het mss gaat regenen morgen en volgende week. Ons zwembad is namelijk nog niet vol.

Iris 1 is opengegaan gisteren, bijna een maand te laat. 
Geen idee uit welke zaadjes ze gekomen zijn (ik stop al te vaak iets in een potje en tegen dat dat komt piepen weet ik al lang niet meer wat het is) maar de 2 loofboompjes (20cm) krijgen weer blaadjes. 
Onze tomatenkweek weet van de wind en de kou vrees ik en doet het niet zo goed.
Afgebroken takjes, scheutjes, bloemen, etc... doen het soms heel goed en soms wat minder of helemaal niet maar het loont om hier en daar wat te plukken op een ander.
Palmbomen schieten hier als padde(n)stoelen uit de grond, nuance... uit de potjes waar ik een pitje in stak. 
Ik koop dan voor Samson een pakje dadels, ik weet wel dat hij dat eigenlijk ook niet zo heel erg graag lust maar ik maak dan een deal, dat hij nadien een écht chocolaatje of zelfs een ijsje krijgt en dan gaat hij wel eens overstag. Moet wel want anders moeten we een foi graske doen hé Samsonneke. ;)



2 opmerkingen: