Totaal aantal pageviews

17 mei, 2012

Duitse Griekse yoghurt

Griekse yoghurt, hergestelt in Deutschland. Of zoals wij onze kurktegels in België moeten kopen, kurk weliswaar afkomstig uit Portugal maar toch bewerkt én voor een pak meer geld verkocht in het buitenland. Ok, ze zullen er nog wel iets aan over houden de Porugezen, denk dat de Grieken minder delen in de verdiensten, maar het zegt toch veel over beide europese sukkelaars. Hoewel... heeft iemand nog iets over Portugal gehoord ? Zijn er nog klachten in Brussel ? Het lijkt wel of het land helemaal vergeten is of doen ze het zo goed qua besparingen enzo ? Zijn er überhaupt nog Portugezen hier ? Veel zie 'k er niet hier maar dat zal dan wel weer aan ons liggen. Over het land dus niet veel nieuws op de Belgische radio en tv, over dé Portugezen dan eigenlijk weer wel. Ze worden uitgenodigd in Brussel, zij die een diploma hebben in de ingenieurs- of verplegingsbranche toch. De Portugezen leren massaal Nederlands, een cursus kost een klein maandloon maar de mensen hebben dat er voor over. Ze trekken naar het druilerige noorden of worden met hun ingenieurskunsten naar Afrika gestuurd. Doen sommigen sowieso al zonder Brussel als tussenstop, Angola is populair. 

Het weer:
Koele ochtend met sluierbewolking die stilaan doorbroken wordt en temperaturen die stijgen tot rond de dertig.









3 opmerkingen:

  1. Het is toch al een pooske dat ik heb beseft dat "EU" een ijdel begrip is.

    Moest ik kunnen (daarmee bedoel ik dan het over mijn hart krijgen van mijn kleinkindjes achter te laten), ik emigreerde ook, maar niet naar Portugal.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet er wel bij gezegd dat ze (de Portugezen dan) waarschijnlijk toch nog meer verdienen aan hun kurk dan weleer (voor lidmaatschap).

    Hahaha, dat ligt toch niet aan mijn blog zeker, naar waar dan wel ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah ja mske zou u uw naam willen linken aan uw blog, da's makkelijk voor mij om evn door te schakelen

    BeantwoordenVerwijderen