Totaal aantal pageviews

12 maart, 2012

38. Betoging

Betoging omdat het station in het dorp sinds kort gesloten werd wegens besparingen. U weet wel, er moet bezuinigd worden in Portugal en dus schaft men bijvoorbeeld een stoptrein af. Die andere, ééntje van de iets chiquere soort, mag blijven maar die slaat de stationnetjes van het gepeupel natuurlijk over.
Dat vindt de president hier (lees: dorpshoofd) niet kunnen en dus organiseerde hij een manifestatie.
Met veel lawaai, veel gepraat, zwarte vlaggen én een relatief hoge opkomst mogen we spreken van een succes. Wie ons nu heeft of zal zien betogen is mij echter nog een raadsel. Meerdere dorpshoofden en één mafioos uitziend (voor alle duidelijkheid: 'uitziend') stadjeshoofd waren van de partij. Er werd zelfs gefilmd met een echte camera, niet van de grootte waarmee pakweg vrt en vtm op pad gaan maar toch net iets groter dan het gemiddelde gsm formaat.
Er werd ook wel wat gefotografeerd, met gé-és-émmen maar ook met semi prof materiaal, waarmee ik vooral niet wil gezegd hebben dat dat persé beter materiaal oplevert. Hopelijk staat er morgen iets in een krant(je) dat ook gelezen wordt door de mijnheren en/of mevrouwen CP (de Portugese NMBS) want ik kan hier voor mijn deur ook wel wat leuzen verspreiden en met een vlag staan zwaaien maar behalve de Samson en misschien onze buren zal geen kat daar wat van merken en geen haan zal er naar kraaien.
Maar goed, ze hebben het wel doorgehad en er werd dan ook een tocht op Lissabon aangkondigd. Allen daarheen !
Morgen zal er in elk geval hier (jawel hier op deze wijvenblog) een foto van het gebeuren prijken en we zetten er ineens een paar belekes bij van deze BlogQueen én -King en hoe ze er ongeveer uitzien als ze zich in de bewoonde wereld begeven om bijvoorbeeld te gaan betogen.

2 opmerkingen:

  1. Treinen van het gepeupel die op tijd zijn, mogen vertraging oplopen als de HST's, die al vertraging hebben, er aan komen. Die gaan ook voor.

    Fotookes? Ik zou zeggen joepie, maar ik ben zelf niet geneigd om er op het blog te zetten.

    8-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar welke blog schrijft u vol als ik vragen mag, via uw initialen word ik in elk niet gelinkt.
    Ben benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen