Totaal aantal pageviews

12 maart, 2012

39. De King en de Queen (deel 1)

Alvorens mij te schikken naar de orde van één wijvenweek hier nog een beeldje van gisteren tijdens de manifestatie.


Het gewillige model was even afgeleid, mooi zo.

De dame hierboven illustreert trouwens behalve hoe er betoogd werd tegen het opheffen van de stoptrein ook wel een beetje de plaatselijke kledingstijl van onze vrouwelijke dorpsgenoten.
We steken dus wel eens af qua looks, maar niet altijd en niet helemaal. De mevrouw hierboven is echter niet getooid met een hoofddeksel maar de gemiddelde Alentejaan is daar eigenlijk wel wild van. Sjaaltjes, hoeden, petten, klakken in allerlei vormen, kleuren, maten, ... de enige al vettiger dan de andere maar hun hoofden moeten bedekt. Zoals een deksel op een pot confituur, ge zoudt er bijna iets achter zoeken.
De gemiddelde Portugees gaat ook door voor vriendelijk en goedlachs maar als je een hoedje op je schrobber hebt dan kan het echt niet meer stuk. En oh toeval, wij doffen ons wel eens graag op met een hooddeksel. De Samson omdat hij nogal vettig en wanordelijk van haar kan zijn en ik omdat ik graag hoedjes zie en het een mooie versiering vind. Bovendien krijgen we er hier ten lande dus regelmatig nog een gratis extra glimlach bovenop, ge zoudt voor minder, nietwaar.

Moest er nog iemand iets willen weten over onze dageijkse kledingstijl... ?
Echt ?
Volgens mij wil niemand dat weten maar voor de echte kurieuzeneuzen duik ik straks nog eens in onze persoonlijke archieven en plaats ik mits toestemming van de Samson een plaatje van ons beidjes in heuvel-outfit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten