Totaal aantal pageviews

08 september, 2011

Indian summer

1 en 2 september regende het hier nog oude wijven maar sinds 3 september is het hier aan 't zomeren als nooit tevoren. Goed, dat is wat overdreven want vorige septembers telden misschien amper één regendag en vorig jaar was het hier in deze periode zwaar aan 't hittegolven met temperaturen die flirtten met de 40°C, maar ik doel meer op zomer 2010. Goed, dat is mss ook lichtjes van de pot gerukt want er zijn uiteraard wel hete dagen gepasseerd de voorbije maanden maar nu ook weer niet overdreven veel, om niet te zeggen waanzinnig weinig. Hij is nog niet voorbij (pas 21 sept.) maar het is geen understatement om te zeggen dat het een relatief zachte zomer was, voor Alentejaanse normen uiteraard.

En nu is het dus warm, heel warm. En hoort ge ons klagen ? Een klein beetje mss omdat het ts 12 en pakweg 17u wel heel erg heet is om iets te forceren id buitenlucht. Maar ik ga ze vangen die warmte, ik laat haar niet meer los, ik ga haar stapelen in elke hoekje van het huis en ik ga haar koesteren. Ik ga haar koesteren tot die kille, grijze, natte dagen het weer gaan overnemen en menig houtje gestookt zal moeten om het enigszins wat gezelliger te maken. Hopelijk krijgen we nog wat respijt, zo net ongeveer tot we het hier weer gaan achterlaten de tweede helft van oktober.

@ ms: antwoorden via de reactieknop lukte niet dus hier mijn antw. op uw reactie: 'A'penaren moet toch kunnen naast A'dammers'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten