Totaal aantal pageviews

08 augustus, 2011

Bomen

Ik zal eens een boom opzetten.
Ik pluk, raap en verzamel allerlei zaden, pitten, stenen en dies meer, vervolgens steek ik die collectie vroeg of laat in de grond of in een potje. Naderhand komt er dan in het één of ander geschikte seizoen ergens een kopje opsteken. Licht verwonderd, want uiteraard al lang geleden waar ik nu precies wat heb ingestoken, bekijk ik het eerst nog een beetje vanuit de hoogte, ah ja ik ga mij nu niet bukken voor een stukske onkruid.
Als het nieuw opgestoken groen net iets trager of net erg weelderig te keer gaat krijgt het stilaan mijn welverdiende aandacht. Soms ga ik diepgravend te werk en probeer te ontdekken waaruit het nieuwe leven ontsproten is, meestal gok ik dan nog een beetje id goeie richting. Een pitje bvb. kan een citrusboompje aan 't worden zijn, een steen kan ik meestal ook nog wel thuisbrengen maar piepkleine zaadjes... sorry dan weet ik het niet meer. Zo staat er hier nu dus een grote plant (boom in wording ?) overdadig te pronken.

Mooi zo, maar dan ben ik wel zo nieuwsgierig dat ik wil weten wat het nu eigenlijk precies is dat daar zo toch wel erg uit de kluiten gewassen staat te wezen. Vaak vind ik dat dan wel met de één of andere determinatiegids maar u raadt het al: soms ook niet.

Straks of morgen een fotoke van de geheimzinnige soort en wieweet kan één van mijn twee bloggervolgers :-) of een toevallige passant mij wel helpen.
Wieweet zeg. Stel u voor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten